onsdag 3 november 2010

Familjefritt

Till helgen blir det ensam-hemma-helg igen då sambon åker och visar upp vår avkomma för den äldre delen av hennes släkt. Jag var själv där för ett par veckor sedan så det lockade mer med lite egentid här hemma. Just egentid är en bristvara nuförtiden. Eller kanske tid över huvud taget förresten.

Lördagen kommer bestå av elektronik-shopping förhoppningsvis i form av ny TV, middag ute med ett par polare och därefter ut och göra stan osäker med samma folk. Själv ska jag hålla mig på mattan och ta det lugnt. Tänka mig för, varannan vatten, hoppa över den där sista drinken och så vidare. Right... det brukar ju gå bra det där.

Söndagen kommer troligtvis gå åt till att bli människa igen. Och göra lite nytta hemma i huset.

Men fredag, vad gör man då tro? Man kanske hinner styra upp en AW, men det känns tajt. Brukar vara lite segt att få igång gänget här, men jag ska göra ett försök. Måste smida alternativa planer ifall det inte går, att sitta hemma finns inte på kartan nu när jag faktiskt har möjlighet att komma iväg en sväng. Tips mottages tacksamt.

4 kommentarer:

  1. Egentid är mycket bra att ha. Njut av det.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr är jag inte barnfri, annars hade jag med glädje begett mig ut i nattlivet för att se dig in action!
    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  3. Miss Baglady: I will, jag skall njuta ordentligt. Ladda batterierna så att säga.

    Ex-Fru R: Synd, men det blir förhoppningsvis fler chanser! Hade varit kul att växla några ord nån gång.

    SvaraRadera
  4. Ja, vi har nog en hel del att snacka om ;-)

    SvaraRadera