torsdag 11 november 2010

Helgrapport

Så hur gick det då med helgen som gick när jag hade familjefritt? Ganska smärtfritt, jag tog mig till jobbet i tid i måndags. Inte så illa.

Fredagen ägnade jag faktiskt själv hemma, trots att jag inte hade tänkt det. Nån AW blev det inte och jag var grymt trött och kände att det var lika bra att åka hemmåt. Kan inte påstå att jag led av att slänga in några vedträn i kaminen, hälla upp en whisky och plocka fram gitarren en sväng. Sämre kan man ha det.

Lördagen gick dock enligt plan. Först ut och införskaffa ny TV. Sedan hem och svida om och tillbaka in till stan. En trevlig middag med dryck och därefter vidare ut i lördagsnatten. Klart trevligt, speciellt nu när man inte är ute varje fredag och lördag längre. Det blev några öl och drinkar, ett par vändor på dansgolvet med alldeles för mycket folk och en hel del dösnack med det gamla gänget jag var ute med.

Splittrad känsla att vara på krogen som stadgad familjefar måste jag säga. När en kvinna som är sådär vacker så man går sönder nålar fast en med blicken grämer man sig att man inte längre får vara med och leka. Av någon anledning, som jag funderat på tidigare, så händer det ju dessutom bra mycket oftare nu än förr. Samtidigt är det ofta rätt skönt att slippa fundera på det och veta att man går hem själv till damen där hemma. Men det var faktiskt en dam som föll för mig i lördags trots allt. Bokstavligt talat. Hon skulle ta ett steg åt sidan för mig och trampade snett och föll med en duns mitt framför mig...

Söndagen var oförskämt behaglig med tanke på mängden alkohol dagen innan. Jag var inte ens bakis och passade på att slänga på vintersulorna på bilen och pyssla om den lite så den är redo för vintern.

Sammanfattningsvis, bra helg!

5 kommentarer:

  1. ...och därmed kan Mr E slutligen betraktas som vuxen.
    Välkommen.

    SvaraRadera
  2. Känsligt kapitel Ex-Fru R, känsligt... Bara för att jag skaffat två barn, villa, kombi-bil, ica-kort, börjat storhandla och fyller 30 under samma år är man väl inte vuxen inte? Läskigt.

    SvaraRadera
  3. "..föll med en duns mitt framför mig" ?! Meeh. Du kunde väl ha fångat henne i dina starka armar iaf? Trodde du var en gentleman. Inte någon som låter den stackars tjejen slå sig halvt fördärvad bara för att hon försökte fånga din uppmärksamhet... Du hade ju inte behövt rida in i solnedgången med henne till tonerna av smäktande stråkmusik för det.;)

    SvaraRadera
  4. Haha, jo det borde jag ha gjort faktiskt, men det gick så fort att inte ens Lucky Luke hade hunnit reagera. Det var inte så hon föll i min famn liksom. ;) Men, för att rädda mitt anseende så hjälpte jag henne faktiskt upp och kollade ordentligt att hon var ok. Good enough? :)

    SvaraRadera
  5. Mja. Får väl duga då, du får lite dispens eftersom du är småbarnspappa, dessutom dubbel sådan o säkert för utmattad för att ha Lucky Luke reflexer just nu...:)

    SvaraRadera