måndag 22 november 2010

Terroriststämplad

Numera har jag två stycken terrorister där hemma. Förutom katten som hoppar på min mage om nätterna så har min kära sambo nu klassats som terrorist sedan en fadäs i helgen.

Hon skulle på en utställning som varit ganska uppmärksammad och krävt extra säkerhetsinsatser så som metalldetektorer och massa vakter som rotar i väskor och liknande.

Ett hett tips i det läget är att inte slänga upp ett gäng hagelpatroner på disken när det piper i metalldetektorn, det anses tydligen lite suspekt. Även om man råkar vara anti-stereotypen för en terrorist. Blond tjej på 160cm och ~50kg. Först blir patronerna konfiskerade och en halvtimme senare blir man nerkallad till vakten igen där polis väntar när hissen öppnas för utfrågning och kontroll av vapen- och jaktlicens.

Jojo, i dom lugnaste vatten...

3 kommentarer:

  1. ..och varför går din tjej omkring med dina (antar jag?) hagelpatroner i handväskan? Är den nån sorts jaktversion av caddie? :D

    160/50 och blond? Din flickvän låter sjukt snygg f.ö he he ;)

    SvaraRadera
  2. Patronerna var hennes alldeles egna, så jag är oskyldig, denna gång. Hon jagar hon med vet du. Hur dom hamnade i handväskan vete tusan däremot! På förmiddagen ligger hon beväpnad i skogen och på eftermiddagen tillpiffad på utställning i stan. Jag gillar kontraster. :)

    Ja, mycket vacker kvinna måste jag säga att hon är. Inte så att hon har en viss likhet med någon som kallar sig Ninde? ;)

    SvaraRadera
  3. Ha ha kanske det. Fast jag saknar jaktlicens. Än så länge iaf. Även jag en stor fan av kontraster i största allmänhet, endimensionella människor är trista...

    SvaraRadera